My Place On The Web

Faliment Universal Turism si alti Tour Operatori. Turisti ramasi pe drumuri

Faliment Universal Turism si alti Tour Operatori. Turisti ramasi pe drumuri

7 Sep, 2011

Din pacate si cei mari is afectati de criza, sau poate ca de efectul de Domino ..
Scriu acest articol fiind direct implicat .. din partea turistilor :))
Mai exact, sunt in concediu in Bulgaria la Nisipurile de Aur, si alaltaieri seara am aflat vestea direct de la agentia de turism bulgara :)
Mai exact, dupa masa de seara, primesc un telefon pe telefonul din camera si se prezinta un domn ca fiind de la nu stiu ce agentie de turism (nu i-am inteles numele) si ca este o problema cu agentia mea de turism si ca sa cobor pana la receptie :)
M-au luat putin emotiile dar cu tupeu am coborat jos fiind pregatit sa fac scandal :))
Ajungand acolo, fac cunostiinta cu domnul de la Vassy Travel (agentia bulgara cu care lucreaza Universal Turism) si cu colega acestuia, dupa care imi explica ca Universal Turism nu a platit taxele hoteliere pt noi :)
SURPRIZAAAAAAAAAAAA! Ne-am apucat de ras .. da un ras de ala mai de plans :)))
Noi am venit cu o agentie de turism clujeana, Ave Tour, iar ei lucreaza cu Tour Operatorul Universal Turism. Ave Tour au platit concediu nostru chiar dupa ce l-am platit si noi, adica acuma 3 saptamani, dar se pare ca Universal Turism nu a platit mai departe la operatorul Bulgar, care are colaborare cu hotelurile.
Ce e de facut?
Ne-au pus in fata 3 variante:
1. Platim noi sejurul INCA O DATA, pana a doua zi ora 11:00 sau la ora 12:00 parasim camera :)
2. Plateste agentia de turism prin care am venit, adica Ave Tour
3. Plateste Tour Operatorul – Universal Turism.

Varianta 1 era exclusa de noi, pt ca nu aveam de gand sa mai platim inca odata sejurul .. desi nici sa fiu aruncat in strada nu mi-ar fi placut :))) si in plus, fiind veniti cu autocarul, nu aveam pana la plecare nici cu ce ne intoarce mai repede :)))

Astfel speram la varianta 2-a, ca cei de la Ave Tour sunt oameni seriosi si vor plati ei ce era de plata urmand sa isi recupereze ulterior de la Universal Turism banii .. prin cai stiute numai de ei :) ca personal nu cred ca ii va recupera vreodata … :) dar .. ce sa facem, asa se misca treburile pe la noi, unde ANAT (Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism din Romania), nu prea se implica pe cat ar trebui si nu ii protejeaza pe cei mici (agentiile revanzatoare).

Varianta a3a era exclusa si ea, pt ca vorbisem cu Veronica, reprezentanta Tour Operatorului aici in Nisipurile de Aur si imi confirmase ca Universal Turism a intrat in Faliment .. deci .. no money for them :) .. si .. nici pt noi :)

Reprezentantii Vassy ne-au spus ca revin a 2a zi la 10:00 sa vedem cum se va rezolva, iar daca nu se face plata pt cazare, vom fi nevoiti sa eliberam camera la ora 12:00 :)
Bun … atunci ce am facut? Avand nr. de telefon al directoarei de la Ave Tour, desi era destul de tarziu (aproape ora 22:00), am sunat-o si cerandu-mi scuze ca denjez la ora aia, i-am explicat situatia si variantele existente :)
Ea nu stia despre problema Universal Turism fiind plecata din localitate in acea zi, dar ne-a linistit spunandu-ne ca va rezolva ea personal problema a2a zi la prima ora si daca nu da de cei de la Universal Turism, va plati din nou sejurul nostru :)
Aceste vorbe ne-au inspirat incredere, desi ne asteptam la aceasta rezolvare, pt. ca o vazusem o femeie serioasa si de incredere la intalnirea din tara de la agentie, cand am platit sejurul :)

Am inceput sa cautam pe Internet informatii despre Universal Turism si despre faliment, dar am aflat ca probleme sunt mult mai mari decat par :) mai exact e o reactie in lant a tour operatorilor romani si ca nu Universal e singurul care a dat faliment :)
Primul care a dat faliment este Premium Holidays, urmat Universal Turism indeaproape :)
Problema e ca totul e legat, unii au recuperat bani de la altii, tour operatorii de la agentiile revanzatoare, totul fiind un cerc vicios, din care noi, turistii avem de suferit :)
Am aflat de la TV ca sunt si mai mari problemele in Turcia unde foarte multe curse Charter au fost anulate si turistii nu au cum sa se intoarca in tara … urat de tot …

Acestea fiind spuse despre situatia din tara, sa revenim la problema noastra, aici in Bulgaria, ca asta arde mai tare :)
Dupa masa de dimineata, am mers cu emotie la receptie sa ii asteptam pe cei de la Vassy sa ne dea o veste … buna speram :)
Tot intarziau sa apara dar in cele din urma am primit mesaj de la Ave Tour ca ne-au platit sejurul agentiei bulgare si ca isi cer scuze in numele Tour Operatorilor si ne ureaza concediu placut in continuare :)

Ei cam asta a fost si este situatia noastra, peste 2 zile urmeaza sa ne intoarcem in tara .. si .. speram fara probleme :) desi am fost asigurati ca autocarul este platit si pt intoarcere :)

Le multumim celor de la Ave Tour pt rapiditatea si profesionalismul de care au dat dovada!
Si sper ca la fel au facut si alte agentii revanzatoare, desi, am auzit ca sunt persoane care si-au platit singuri sejurul pt a nu fi dati afara din hotel.

Acestea fiind zise, va las, ma duc la plaja :) ca doar de aia am venit in concediu :)
———-
UPDATE: Dupa cateva probleme la drumul spre casa, am ajuns in cele din urma teferi acasa, desi cam obositi dupa drumul lung si anevoios :)
Am ramas fara loc in autocar, am mers cu un altul pana in Bucuresti de unde am luat un microbuz spre Cluj :) … noroc ca ambele au fost suportate de Universal ca altfel era cam urat… :)
In cele din urma s-au rezolvat problemele … ce pot zice .. sper sa se rezolve si pt. multi altii din Bulgaria si Turcia care poate inca sunt neajunsi acasa…

SCNet Romania

13 comments

  1. A_V /

    Unii ati fost fericiti. Eu mi-am ratat luna de miere in Turcia cand a intrat Universal Turism in insolventa. Mersesem 3 concedii prin ei si totul fusese foarte bine, insa a 4 a oara n-a fost deloc cu noroc. Am pierdut pur si simplu toti banii platiti pentru concediu. Noi am cumparat direct de la ei si nu ne-a platit nimeni nimic. Nici macar nu am mai plecat :(

  2. eu n-am auzit de ave tour, insa am auzit de alte agentii de turism mai mari, din bucuresti, care au dat faliment. Deci cu siguranta n-ai fost singurul in aceasta situatie. mai stiu un caz cu un coleg care isi rezervase bilete de avion la o companie fantoma pt Roma parca si peste 2 sapt il contacteaza aia si ii zic ca s-a anulat zborul si daca vrea, sa-l planifice la alta data.. dar saracu baiat isi facuse rezervare la hotel.. trist cand se intampla de astea

    • BizZu /

      Ave Tour e o agentie de turism din Cluj, dar atunci cu talimentul Universal, multe agentii mici/mari au fost in aceeasi situatie .. sau chiar faliment si ele.
      da e ff trist cand se intampla de astea .. dar .. in turism se merge foarte mult intre touroperatori si agentii cu plata la diverse termene .. si totul e cam legat .. iar daca se intampla ceva cu careva, tot circuitul este dat peste cap :)
      sa speram ca nu se vor mai intampla asemenea probleme (desi ma indoiesc 😀 )

  3. hm… ma intreb de ce oare au postat comentarii numai fete aci? :) delia, mariana, raluca.. ce, numai fetele merg cu tour operatori?:)

    • vezi k nu ai observat primul comentariu … 😛 care nu a fost fata sigur :p .. si poate fetele au comentat dupa .. fiind atrase de un comentariu de barbat :))))))) 😛 (glumesc) .. sau poate fetele is mai comentatoare pe bloguri (si realitate) 😛

  4. Mariana /

    Diana draga , ori esti de la agentie ori nu prea sunteti la realitate …

  5. Mariana /

    draga doamna Diana se pare ca ori sunteti de la agentie ori nu stiti ce vorbiti …

  6. Eu merg de multi ani cu Universal Turism in concediu,de fiecare data au fost foarte punctuali si foarte profesionali,daca am intampinat probleme la hotel legate de camere,de cazare, Florin a sunat personal si la Sun Times si la hotel si a rezolvat problemele aparute.Jos palaria pt acest manager,e un om deosebit,se zbate pt turistii lui ca sa fie multumiti!Ar trebui sa vedeti mai departe de Universal Turism,care plateste sejurul tour operatorului turc uneori chiar in avans sau in momentul in care se face rezervarea,dar vad ca nu are nimeni nici o problema cu Sun Times care probabil ca a tras teapa,toata lumea huleste tour operatorul roman,haideti sa ingropam o firma romaneasca,care creeaza locuri de munca,care plateste impozite la stat,si pe adevaratii vinovati sa-i uitam ca doar nu-s de-ai nostri.
    TRAIM IN ROMANIA……SI ASTA NE OCUPA TOT TIMPUL

  7. Asa va trebuie daca lucrati cu toti prostii. Lucrati cu touropratori de marca gen Tez Tour. Eu de la din astia nu vand, nici sa stiu ca-mi pierd clientul

  8. Da rusine universal Turism. Neseriosi….nesimtire curata…din pacate sufera turistii si agentiile revanzatoare

  9. Mariana /

    Sunt Mariana.
    Agentiei de turism S.C Universal Turism S.R.L. careia i-am platit suma de 3328 lei(Ron) insemnand plata unui pachet turistic in Kusadasi Hotel Surmeli , 2 persoane all inclusive + 2 nopti intermediare +transport cu autocarul , insa am platit si asigurare storno + medicala in valoare de 106 lei (RON).
    Vacanta trebuia sa aibe loc incepand cu data de 16-09-2011-26-09-2011, mentionez ca am sunat in data de 07.09-2011 pe doamna Vaduva Liliana reprezentatul agentiei de turism datorita problemei prezentata la televizor ,iar agentia de turism avea obligatia sa ma anunte de orice schimbare al sejurului in termen de 15 zile lucratoare insa trebuie sa gasim o solutie pt a ne recupera banii sau sa efectuam sejurul ( din cate am inteles trebuie platit inca o data ceea ce nu cred …)
    HAIDETI SA GASIM O SOLUTIE CLIENTII ACESTEI AGENTII CARE AU PATIT CA MINE SA LUAM LEGATURA MA PUTETI CONTACTA LA NR DE TELEFON 0720015211 /0747042225 ! ROG SERIOZITATE !

  10. problema e ca toate se leaga una de alta .. am inteles ca totu a pornit de la turci, ca ei nu au platit la hoteluri, apai au trebuit tour operatorii romani sa plateasca ca sa ii aduca acasa pe turisti, au ramas fara bani, au intrat in faliment si asa au ramas si altii pe drumuri .. cum am fost noi in Bulgaria :) … e un fel de domino totu … pica unu .. ii trage pe toti dupa 😉 .. nu exista protectie pt cazuri de genu .. ANAT ar trebui sa aiba un fond de protectie .. de unde sa aiba bani sa aduca acasa turistii daca se intampla asa ceva.. in fine … mai trecem peste cateva faze de astea pana se va face ceva cum trebuie…

  11. Rusine UNIVERSAL TURISM. Rusine Florin Crisan, un prost manager care a lasat pe drumuri sute de turisti si cu obraznicie transmite agentiilor care i-au facur rezervari, ordine ca unor slugarnici sa plateasca INCA O DATA serviciile deja incasate de el.

Spune-ti parerea despre acest articol ...